A márkák népszerűségét vizsgáló tanulmányunk elemzésének újabb részében bemutatjuk, mely brandek szerepeltek kiemelkedően egy-egy konkrét szempont tekintetében.
A LEGUTÓBBI SZÁMBAN bemutattuk annak a tanulmánynak az első eredményeit, amelyekben a brandek népszerűségét, továbbá az óravásárlási szokásokat és a már- kabirtoklási arányokat vettük szemügyre. Ennek során két felismerés került előtérbe:
a hosszútávú márkabirtoklási vágy tekintetében az A. Lange & Söhne érte el a legjobb eredményt, ezt követte a Rolex és a Patek Philippe. A Rolex és az Omega pedig a német luxusóra vásárlók tulajdonában leggyakrabban megtalálható két óramárka. Mindkét brand élenjár a következő óravásárlás preferencialistáján is. Ebben a számban bemutatunk néhány márkát, amelyek kiemelkedően szerepeltek egy-egy területen.
Patek Philippe – az abszolút álombrand
Ki ne álmodozott volna már a lottó főnyereményéről vagy milliárdos örökségről, és ne tervezte volna el, hogy mire költené a váratlanul ölébe pottyant pénzt? Arra a kérdésre, hogy „Melyik márkát választaná, ha a pénz, illetvea vételár nem számítana?”, a válaszadók 21,9%-a a Patek Philippe márkát nevezte meg. Nagyon erős eredmény, tekintve, hogy 51 márka közül lehetett választani, viszont csak egy márkát lehetett meg- nevezni. Ha csak a Patek-tulajdonosokat kérdezzük, ez az érték még magasabb: 46,9%. Ha más márkák tulajdonosait szondázzuk, a gen manufaktúra az ő köreikben is az első helyen végez, azaz: a nagy többség számára a Patek Philippe az abszolút álommárka.
Grand Seiko – erőteljesen feltörekvő
A Grand Seiko a tanulmány egyik pozitív meglepetése: a márkabirtoklási vágy listáján elért 5. helyezéssel a japánok meglepően jól szerepeltek. Az adatok azt mutatják, hogy aki egy Grand Seikóval rendelkezik, hosszútávon elégedett. Ezek a vásárlók hűségesek, a jövőben is szívesen vásárolnák a brand további modelljeit, valamint megvédik
a márkát a negatív megítéléstől, és egy-egy ballépést is elnéznek. A márkaismertség témájában – itt természetesen nem csak a márkatulajdonosokat, hanem mindenkit megkérdeztünk – azonban van még hova fejlődni: a hír, hogy a Grand Seiko a Seikótól független, önálló márka lett, még nem mindenkihez jutott el. A 75,5%-os márkais- mertségi értéken még lehet dolgozni.
Az 51 lekérdezett márkából 42 ismertebbnek bizonyult, maga a Seiko 95,6%-os értéket ért el. A Grand Seiko tehát (még) bennfentes márkának számít, viszont erős fejlődési potenciállal rendelkezik.
Tudor- elégedett tulajdonosok
A Grand Seiko a tanulmány egyik pozitív meglepetése: a márkabirtoklási vágy listá- ján elért 5. helyezéssel a japánok meglepően jól szerepeltek. Az adatok azt mutatják, hogy aki egy Grand Seikóval rendelkezik, hosszú- távon elégedett. Ezek a vásárlók hűségesek, a jövőben is szívesen vásárolnák a brand további modelljeit, valamint megvédik
a márkát a negatív megítéléstől, és egy-egy ballépést is elnéznek. A márkaismertség témájában – itt természetesen nem csak a márkatulajdonosokat, hanem mindenkit megkérdeztünk – azonban van még hova fejlődni: a hír, hogy a Grand Seiko a Seikótól független, önálló márka lett, még nem mindenkihez jutott el. A 75,5%-os márkais- mertségi értéken még lehet dolgozni.
Az 51 lekérdezett márkából 42 ismertebbnek bizonyult, maga a Seiko 95,6%-os értéket ért el. A Grand Seiko tehát (még) bennfentes márkának számít, viszont erős fejlődési potenciállal rendelkezik.
Sinn- haladó szellemiség és csúcsteljesítmény
Ha csak a német brandeket vesszük szemügyre, a márkabirtoklási vágy tekintetében a frankfurti Sinn Spezialuhren a harmadik helyen végzett a két glashüttei luxusmárka, az A. Lange & Söhne és a Glashütte Original mögött. A márkabirtoklási vágyat kutató 20 kérdésbena Sinn szinte minden kategóriában az átlag fölötti ered- ményt ért el (ld. szaggatott vonal). A mindenkori legjobb értéket (ld. jobb vonal) a Sinn négy témában közelítette meg leginkább: a márka a tulajdonosai körében különösen haladó szellemiségűnek számít és csúcsteljesítményekkel hódít. Mindez hűséges vásárlókat hoz a márkának, valamint meggyőződésből fakadó újravásárlásokat. A Sinn nemcsak luxust, hanem csúcsteljesítményt is jelent – ahogy azt már a neve is sejteti. Filozófiája szerint tehát a Sinn egy niche márka, ellenben nagyon is sikeres. Bár ismertségét tekintve inkább a középmezőnyben van (a lekérdezett márka több mint fele ismertebb), de a megkérdezettek közül minden hatodik személy rendelkezik (legalább) egy Sinn-nel. A hesseniek különösen jól teljesítettek a „releváns választás” kategóriában is: tízből három megkérdezettnél a brand a lehetséges választások szűkített listáján is szerepelt. Ezen a területen a Sinn az Omega, a Rolex és az IWC mögötti a negyedik legjobb helyezést érte el.
További órahírekért keresse a Chronos magazin legfrissebb számát az újságárusoknál