Az “Aeromaster” kronográf-ahogy arra a neve is utal- egy ideális pilótaóra. Vajon így van?
MIT KELL egy pilótaórának tudnia? Ebben a kérdésben megoszlanak a vélemények, hiszen a mai pilótafülkék tele vannak olyan műszerekkel, amelyek minden szüksé- ges információt biztosítanak. Mégis van né- hány tulajdonság, amely pozitívum lehet egy óra esetében: például amikor a hobbipilóták sétarepüléseik során a karórájukat back-up eszközként szeretnék használni. A toknak és a számlapnak a fényvisszaverődés elkerülése érdekében mattnak kell lenniük, a kijelzések- nek pedig maradéktalanul leolvashatóknak– ezt segíthetik a nagyméretű számok és mu- tatók, valamint egy jókora adag világítóanyag. Végezetül, ideális esetben nagyfelületű nyomógombbal kezelhető stopperfunkció is van az órán, amely az egyes etapok mérését segíti. A Fortis Aeromaster Professional Chronograph ezeket a feltételeket mind teljesíti – és ezen felül a témához tökéletesen passzoló instrumentális designt kínál. A pilótafülkék kijelzőire nemcsak a számjegyek szögletes tipográfjára emlékeztet, hanem az egyesvonalú mutatók és a nemesfém tok fekete PVD bevonata is. Minden kijelzés egyértelműen felismerhető, habár a perc- és stoppermásodperc skálák a számlap peremén valamelyest vékonyak. Éjszakai repüléskor a számok, az indexek és a mutatók egyértelműen és hosszan világítanak; a puristákat azonban zavarhatja, hogy a számlap világítóerő tekintetében elmarad a mutatókétól.
Jól sikerült hétköznapi óra
Magától értetődő, hogy egy pilótaóra előnyei a landolást követően is érvényesülnek – az Aeromaster ennek megfelelően hétköznapi és sportóraként is megállja a helyét. A fentebb részletezett előnyökhöz hozzájönnek még a karcálló zafírüvegből készült elő- és hátlap, az átlagosnál szolidabb csavarozott tokfülek és a stabil nyomógomb kialakítások, amelyek a vezérlőegységeket mindennemű oldalirányú behatástól megvédik. Ezen kívül az Aeromaster a pilótaórákra nem jellemző mértékben, 200 méterig vízálló. Ez a tulajdonsága a vízálló kordúraszíjjal kombinálva vízisportokra is alkalmassá teszi ezt a modellt.
Apropó szíj: a szakításálló nylon sikkesen, közvetlenül a 42 milliméteres tokhoz csatlakozik, és lyukasztása bőrrel megerősített, hogy a lyukak szélei a PVD bevonatos tüskecsat gyakori használata esetén se rojtosodjanak ki. Az óra fel- és levétele azonban nem igazán kényelmes, mert a szíj hosszasabb hordás után is merev marad, ezért az átbújtatása nehézkes.
A rugalmatlan anyag a viselési kényelmet is befolyásolja: annak ellenére, hogy a tokfülek alacsonyan helyezkednek el és a szíj követi a kar természetes ívét, az óra gyakran inkább egy karperecre emlékeztet. Ha azonban valaki szereti, ha időmérője szembetűnő a karján, az Aeromasterben vonzó kísérőre talál: a hétköznapokban, sportolás közben – adott esetben a pilótafülkében.